Ekonomika

Únia hrozí zvýšením cla na čínske elektromobily, vraj cenovo poškodzujú európske značky áut

Európska únia v stredu pohrozila zvýšením ciel na čínske elektrické vozidlá. Eskaluje sa tak obchodný spor s Pekingom pre čínske subvencie exportu, ktoré podľa Bruselu poškodzujú európske automobilky.

Zistenia z bruselského prešetrovania

Európska komisia (EK) uviedla, že sa obrátila na čínske úrady, aby prediskutovali zistenia z bruselského prešetrovania čínskych dotácií a „preskúmali možné spôsoby riešenia problémov“.

„Ak by diskusie s čínskymi úradmi neviedli k efektívnemu riešeniu,“ od 4. júla by predbežne nadobudli účinnosť nové clá, uviedla EK v tlačovej správe. Uvalenie dočasných dodatočných ciel na čínske elektromobily by znamenalo, že stúpnu z terajšej sadzby 10 percent na 38 percent.

Vyjadrenie združenia ACEA

Dovoz elektromobilov vyrobených v Číne do Európskej únie v posledných rokoch prudko vzrástol. Predstavitelia EÚ sa však sťažujú, že čínske automobilky ako BYD a SAIC cenovo poškodzujú európske značky áut vďaka masívnym dotáciám Pekingu.

Európske automobilky berú na vedomie rozhodnutie Európskej komisie o možnom uvalení dočasných vyrovnávacích ciel na dovoz čínskych elektromobilov na základe počiatočných zistení antisubvenčného vyšetrovania.

Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA) opätovne konštatuje, že voľný a spravodlivý obchod je nevyhnutný na vytvorenie celosvetovo konkurencieschopného európskeho automobilového priemyslu, zdravá konkurencia zároveň poháňa inovácie a posilňuje výber pre spotrebiteľov. Voľný a spravodlivý obchod pritom podľa združenia znamená zaručenie rovnakých podmienok pre všetkých konkurentov.

Robustná priemyselná stratégia

„To, čo európsky automobilový sektor predovšetkým potrebuje na to, aby bol globálne konkurencieschopný, je robustná priemyselná stratégia pre elektromobilitu,“ uviedla v tejto súvislosti generálna riaditeľka ACEA Sigrid de Vries.

To podľa nej znamená zabezpečiť prístup ku kritickým materiálom a cenovo dostupnej energii, koherentný regulačný rámec, dostatočnú infraštruktúru nabíjania či trhové stimuly. Aktuálne prešetrovanie bude pokračovať niekoľko mesiacov, kým sa komisia rozhodne, či navrhne konečné antisubvenčné opatrenia.

Zdroj: https://sita.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com