Slovensko

Dzurinda si dal na patentovom úrade registrovať najznámejší slogan SDKÚ. Modrá koalícia ho môže použiť v kampani

Dzurinda sa snaží osloviť voličov, ktorí s nostalgiou spomínajú na jeho aktívne pôsobenie v politike.

Slogan máloktorej politickej strany na Slovensku sa vryl do pamäti ľudí tak silno, ako tomu bolo v prípade SDKÚ. Niekdajšia vlajková loď slovenskej pravice odštartovala v roku 2002 predvolebnú kampaň s heslom „modrá je dobrá“.

Slogan úniu sprevádzal ešte dlhé roky potom a je možné, že už v lete sa na bilbordoch objaví opäť.

Modrá koalícia, za ktorou stojí expremiér a bývalý šéf SDKÚ Mikuláš Dzurinda, si na Úrade priemyselného vlastníctva nechala slovné spojenie „modrá je dobrá“ registrovať ako ochrannú známku.

„Dali sme si zaregistrovať do rezervy viac ochranných známok,“ hovorí poslanec Miroslav Kollár z koalície. Či sa heslo objaví aj v kampani, ešte podľa poslanca nie je isté.

„Finálne rozhodnutie o kampaňovom slogane zatiaľ nepadlo,“ dodal Kollár. Strana si na patentovom úrade registrovala aj názov „Modrí“.

Nostalgia

Modrá bola farba SDKÚ a stala sa tiež farbou nového Dzurindovho politického projektu. Aj logo Modrej koalície nápadne pripomína starú značku SDKÚ.

Podľa marketingového špecialistu Róberta Slováka sa Dzurinda zrejme aj takto snaží osloviť voličov, ktorí s nostalgiou spomínajú na jeho aktívne pôsobenie v politike.

Ľudí, ktorí kedysi SDKÚ volili, to podľa Slováka môže osloviť. „Modrá je dobrá“ však už nemusí fungovať na nového voliča.

„Pre nové generácie to môže byť aj málo výpovedný slogan, keďže len opisuje kvalitatívnu vlastnosť vybranej farby bez nejakého väčšieho prepojenia s obsahom, ktorý má priniesť strana, ktorá sa navyše paradoxne volá koalícia. Obávam sa, že pre túto novú skupinu potenciálnych voličov je to málo,“ myslí si marketér.

V časoch najväčšej slávy SDKÚ však slogan zafungoval. Predovšetkým preto, že je refrénom známej piesne Modrá je dobrá od kapely Žlutý pes.

Ako slogan vznikol

Nápad použiť pieseň v predvolebnej kampani sa zrodil v hlave Sergeja Michaliča, bývalého hovorcu SDKÚ a tiež poradcu Mikuláša Dzurindu.

„Napadlo mi, aby sme tú pieseň nechali prespievať, a tak sa stala piesňou našej kampane. Od toho sa odvinul koncept modrá je dobrá,“ rozpráva Michalič.

Hit Žlutého psa prespievala skupina Gladiator, ktorá na predvolebných mítingoch SDKÚ pieseň aj hrávala. A to nielen v roku 2002, ale aj pred voľbami v rokoch 2006 a 2010.

Michalič spomína, ako rádiá pred voľbami v 2002 SDKÚ nevedomky tak trochu pomohli. Keď totiž ešte nikto netušil, že pôjde o akúsi „hymnu“ SDKÚ, pieseň normálne hrávali.

Slogan sa neskôr objavil aj na bilbordoch po celej krajine, po teasingovej kampani sa napokon k heslu prihlásil Mikuláš Dzurinda.

Zdroj: https://www.aktuality.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com