Komentáre

Svetový význam televízií

Mnoho spoluobčanov uprednostňuje v posledných týždňoch takú tú čiernu odedzu, lebo im chcú zobrať televíziu. Tých televízií je, samozrejme, asi viac, lebo iba z jednej by reklamný trh vôbec nevyžil. Produkuje reklamy jednu za druhou ako kedysi kapitalistický veľkopodnikateľ Baťa cvičky alebo ako dnes

Číňania elektrické autá. Je ich už vraj toľko, že sa na ne musia uvaľovať vysoké clá, aby ich cena príliš neklesala. Ale vôbec im to nebráni v tom, aby pod pláštikom týchto drahých automobilov nevyrábali naďalej aj lacné cvičky.

Keby teda musela jedna televízia odvysielať všetky reklamy, nikto by už nestíhal pozerať tie ostatné. Myslím si, že v tom prípade by asi zanikla aj významná zábavná relácia Inkognito. Tá je sama osebe natoľko strhujúca, že naša bývalá pani prezidentka sa svojho času verejne priznala k tomu, že ju nedočkavo pozerá aj na svojich zahraničných cestách. Viem si predstaviť, aké to môže byť zložité. Lebo v zahraničí, na rozdiel od nás, majú rôzne časové pásma, no na druhej strane si istotne aj iní prezidenti radi túto reláciu pozrú, najmä v dobrej a intelektuálne ušľachtilej spoločnosti. Dôležité je, že sa tak šíri dobré meno krajiny priamo v zahraničí, ba aj pochopenie pre naše osobité potreby.

Samotný priebeh spočíva vlastne v tom, že sa v relácii umelo zaslepení herci pokúšajú spoznať svojich kolegov len na základe svojho prirodzeného nadania. K nemu nezriedka patrí aj perfektná fotografická pamäť. Je to potom v podstate jednoduché. Asi ako čítať v noci so zaviazanými očami orientačnú mapu. Diváci síce neznámu osobnosť perfektne poznajú, no herci musia zahrať, že najprv nie, a až potom, že áno. To vytvára obrovské dramatické napätie a zvyšuje sledovanosť. Otvára sa tým aj priestor pre reklamy, ktoré pôvodne asi ani nikto veľmi nechcel.

K cieľu sa protagonisti dostávajú rozličnými rafinovanými otázkami. Napríklad: „To, čo u vás najviac opadáva, to sú kokosové orechy?“ Z kladnej odpovede hneď vedia, že hosť je azda z Afriky, kam sa taká celebrita mohla vydať za nejakého „diamantového princa“, najmä ak táto veselo prikyvuje v nejakom našom typickom nárečí. A za pár desiatok minút sme doma.

Ide iba o časť toho, čo taká televízia skutočne robí, no keby to mala sama povedať, nezostal by takmer nijaký čas na reklamy. Preto je každá televízia napríklad proti diskusii o plochej zemi, lebo to zaberá čas a vysielací priestor pre oveľa dôležitejšie otázky. Veď tí, čo majú zakryté oči, by ju mohli napríklad ohmatávať. Čo, ak ste doma, sa vôbec nedá, ba nie je to ani veľmi objektívne.

Preto občania, medzi ktorých prirodzene patria aj televízni pracovníci, proti zániku televízií oprávnene protestujú. Ich hodnoty sa dnes už potvrdzujú aj zo zahraničia, napríklad ostatného protestu sa zúčastnila aj taká významná osobnosť, akou je Greta Thunbergová. Tak jej účasť pochopili i iniciátori Pochodu za slobodu a demokraciu. „Je to pre nás signál, že nie sme sami*y. Ľudia sa spájajú naprieč sektormi, ale i naprieč krajinami,“ dodala iniciatíva.

Zdroj: https://nazory.pravda.sk

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com